Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

6. Uteč, nesu včely!

Včera to opět „pro změnu“ taky moc poklidné nebylo, i když velitel tvrdí, že takhle tráví volné večery většina mladých žen v mém věku, ale mně se to moc nezdá.

Včera to opět „pro změnu“ taky moc poklidné nebylo, i když velitel tvrdí, že takhle tráví volné večery většina mladých žen v mém věku, ale mně se to moc nezdá. Byl totiž opět v Praze a sousedi mi odpoledne volali do práce, že se nám na zahradě rojí včely. Poděkovala jsem za zprávu, poslala veliteli krátkou informativní SMS, že mu visí na stromě roj, a tím to pro mě zhaslo, aspoň jsem si to myslela. Chyba, jsem nepoučitelná. Musela jsem samozřejmě okamžitě domů, kam jsem byla důrazně odvelena, pasována na první zásahovou jednotku.

Velitel napřed chtěl, abych otevřela úly a podívala se, jestli to nejsou náhodou jeho včely, říkal, že se mi nic nemůže stát. Otevřela jsem horní víko toho největšího úlu, bylo jich tam mraky, čuměly všechny stejně, nechápu, podle čeho se pozná, jestli jsou naše. Začaly hned lézt na okraje úlu. Já, husa starostlivá, útlocitná, abych jim neskřípla nožičky, jsem je v dobré víře chtěla sfouknout zpátky, což mělo úplně jiný efekt, než jsem čekala. Ozval se hukot vodopádu a ty mrchy se vyřítily proti mně. Pustila jsem střechu úlu, nožičky nenožičky, vykasala sukni a prchala, co mi moje nožičky stačily. Pár jich asi pod tím víkem zařvalo, pár jich asi zařvalo pod mou sukní, ale ty naštěstí nebyly slyšet přes můj hysterický řev, nicméně to mi nemůže nikdo vyčítat.

Velitel byl přesto s mou kontrolní akcí spokojen. Vesele mi sdělil, že přijede asi za dvě hodiny, ať si najdu tavičku, rámky, mezistěny, vysvětlil mi, jak to všechno vypadá, jak se s tím zachází, natavím mu deset rámků, naskládám je do nástavku, omrknu, jak vypadají ty úly na zahradě, v garáži najdu stejné díly, postavím další úl a odnesu ho k ostatním. Mně vždycky připadá, jaká je s ním sranda, než pochopím, že to všechno myslí vážně. Ale jako stále svobodné a stále pomalu stárnoucí vesnické děvče bez věnečku a bez věna jsem to samozřejmě „ráda“ všechno udělala a hrdě to nahlásila na velitelství. Byla jsem pochválená, nicméně velitel se tak rozparádil, že nařídil, abych ten roj chytila do kýblu a něčím ho přikryla, než dorazí. Přísahal, že neštípou. To už se ve mně konečně probudil pud sebezáchovy a rezolutně jsem se odmítla k tomu přiblížit, svobodná nesvobodná. Evidentně byl zklamán.

Když konečně přijel, tak je šel sundat sám. Samozřejmě v plné zbroji a s kuklou na hlavě, což nosí jen pro efekt, a aby dodal situaci na dramatičnosti, jak tvrdí, protože jinak je to v pohodě, takže já mu dole naivně a obětavě držela v krátké sukénce a malém tílku žebřík. Chvilku se tam prali a pak jen slyším výstižný povel: „Uteč, nesu včely!“ Tak jsem vystřelila k domovu, ovšem v půlce cesty mě předběhl hučící chumel s velitelem uprostřed, tak jsem bleskurychle změnila směr a šla trhat kopretiny. Nebudu vás napínat, přežili jsme to všichni a velitel dneska opět odjel na tři dny mimo domov, tentokrát na výjezdní zasedání, tak doufám, že se podobná akce nebude opakovat.

Ale volal mi vzorně po cestě, jak mu to ubíhá a že vyjíždí na dálnici, tak jsem mu též vzorně nahlásila, že v rádiu říkali, že na D1 v jeho směru měří rychlost. Ptal se, na kterém kilometru, tak povídám: „To neříkali“, rozhořčený hlas: „Samozřejmě, že to říkali, jen jsi to špatně poslouchala!“ a za deset minut volal ještě rozhořčenějším tónem: „Tak už vím, kde měří!“ Stálo nás to pět set, ale já jsem to říkala, ne? Navíc mám příjemnější věci na práci než sledovat dopravní situaci. Mám tři nové pergoly na růže kolem chodníku. Až ty kvítky vyrostou, bude to jako vchod do šípkového zámku. Naše kočka je nadšená stejně jako já, prochází se tím loubím jak tygr v kleci a dělá machra. Kdyby věděla, co dámských a pánských přirození svištělo vzduchem, když jsme to s velitelem stavěli, tak by jí hrůzou chlupy vypadaly. Ale velitel se toho nadlidského úkolu zhostil sám a zcela dobrovolně, i když většinou tvrdí, že nejtěžší pracovní úkon, který zvládne, je dvojklik myší u počítače. Já mu to ráda věřím, protože to byla samozřejmě velice náročná a vyčerpávající akce, hlavně psychicky a hlavně pro mě. Ráno si na to dovezl hotové polotovary, mimochodem stejné, jako mají v zoo. A výsledek? Je to opět originál originální jako obvykle, naprosto se vymykající náčrtkům v návodu, ale jednou to všechno draze střelíme nějakýmu zazobanýmu američanovi jako vesnickou kuriozitu.

Velitel se vrátil z výjezdního zasedání a jel opět do Prahy, asi se naseděl málo, a vrátí se až v pátek. Vzhledem k jeho pracovnímu nasazení doma, se mi moc nezdá, že by tam měl pořád tolik práce, ale vzhledem k jeho pracovnímu nasazení v ložnici, milenku taky vylučuji, tak ať si tam dělá spánembohem, co chce. V sobotu mu navíc přijede starý kumpán a jedou spolu na týden na čundr bez bab, bez těch vlastních samozřejmě. Nechali si na to vyrobit i speciální čundrovní trička. Mají přes celá záda nápis „Expedice Pičulín“ s poznámkou – „bez kyslíkových přístrojů“ a tvrdí mi, že je to ten kopec, na který polezou. Tak se tvářím, že mu to věřím. Loni vyrazili taky a za dva dny byli doma, protože měli hlad a puchýře.

......

 

 

 

Autor: Věra Mrhačová | středa 5.4.2017 17:47 | karma článku: 13,39 | přečteno: 325x
  • Další články autora

Věra Mrhačová

76. Jezte, dokud vám to nepoleze ušima

Dneska budu manželských povinností zproštěna, páčto by na to asi ani neviděl nebo by mu mohla prasknout tím tlakem oční bulva.

9.2.2021 v 7:51 | Karma: 11,49 | Přečteno: 328x | Diskuse| Miniblogy

Věra Mrhačová

75. Víno do zavařovačky a do kávy jar

Že hárá velitel, mě nepřekvapuje, jinak se snad ta jeho protivná povaha ani nedá vysvětlit, ale ta jeho psí princezna je nána, takhle na zimu, to si vážně nemohla vybrat líp.

28.12.2020 v 11:04 | Karma: 13,07 | Přečteno: 311x | Diskuse| Miniblogy

Věra Mrhačová

74. Pozdě, už jsem se jí dotkl já :-D

Dnešní ranní telefonát budeme muset odložit, pracovní nálada pod bodem mrazu, za chvilku mám "poradu" s obchoďákem, to jsem zvědavá, co zase vymysleli. Velkej šéf má mizernou náladu.

26.10.2020 v 17:42 | Karma: 13,71 | Přečteno: 340x | Diskuse| Miniblogy

Věra Mrhačová

73. Plno řečí, německých k tomu, a skutek utek

Taky jsem se rozhodla, že v budoucnu zkusím tolik nekňučet, protože jsem si uvědomila, že to moje permanentní stěžování je na vině, že já jsem u nás v rodině ta, na kterou se musí brát věčně ohledy. A to mám hlubší hlas než ty.

3.8.2020 v 17:32 | Karma: 12,35 | Přečteno: 269x | Diskuse| Miniblogy

Věra Mrhačová

72. „Mně nedáš?!“ - nálada je lehce nad nulou

„Sama nevím, proč to nemůžu poslouchat, asi že se vidím v nastaveném zrcadle, protože kdyby jsme obě, já a dotyčná, měly život pod kontrolou, tak nikdy se skopčákama neskončíme."

6.7.2020 v 12:47 | Karma: 11,56 | Přečteno: 244x | Diskuse| Miniblogy
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 77
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 440x
VYSOKÁ VESNICKÁ : nejen proto, že já sama jsem hodně vysoká a někdy hodně vesnická, ale i proto, že „studovat“ život na vesnici je někdy fakt vysoká.

Seznam rubrik