Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

12. Co já bych jinak s těma prachama dělal?

V sobotu ráno jsem musela veliteli „udělat hlavu“, strojkem, protože měli sraz z gymplu po dvanácti letech.

V sobotu ráno jsem musela veliteli „udělat hlavu“, strojkem, protože měli sraz z gymplu po dvanácti letech. Cestou jsem si vyzvedla nové růže v zahradnictví a jeli jsme do rodného města, já k rodičům, velitel na sraz. Říkal, že to bude trapný, baby budou určitě tlustý a nejpozději v osm večer pojedeme domů. O půlnoci volal, že se chvilku zdrží, že jdou ještě všichni na diskotéku. To už jsem byla pěkně utahaná, jednak tak dlouho vzhůru už bohužel nevydržím a pak jsem se taky večer porvala se svým otcem o polštář z gauče, matka sice syčela z kuchyně, ať si oba laskavě uvědomíme, kolik jen nám let, ale nikdo nechtěl prohrát, tak co jsem měla dělat? Nakonec zůstal polštář mně, stálo mě to popálené lokty od koberce, oteklé zápěstí a modřinu na rameni, otec je jen odřený, je prostě pořád větší. Jenže ač unavená z boje, tak se sama ve svém bývalém dětském pokojíku bojím, tak jsem s maminou čučela do dvou do rána na televizi, no to jsou pořady, člověk by nevěřil, co se dá dělat na koni, chvilkama jsem nevěděla, kam s očima! Velitel přitáhl o půl třetí ráno, na chvilku zavřel oko a v půl šesté byl jako obvykle již svěží, takže jsem se v polospánku oblékla a jeli jsme domů.

Zima se opět blíží, začíná se pěkně ochlazovat, ale mě hřeje u srdce, páčto mi velitel koupil nové auto. Možná k tomu rozhodnutí přispěly i vzpomínky na loňskou tuhou zimu, kterou náš starý vůz zvládal s jistými obtížemi. Když totiž teploty klesly na pět stupňů pod nulou, nešly mu otevřít ani jedny dveře. Takže jsme na autě každé ráno s velitelem viseli, každý na jedné klice a svorně lomcovali tak dlouho, až jedny dveře povolily. Tím to ale nekončilo, protože když už se nám je podařilo otevřít, tak pro změnu nešly zavřít. Do práce jsem tudíž jezdila dvakrát bezpečně, protože jsem měla přes prsa nejen pás, ale i špagát, kterým jsme dveře přivazovali k palubní desce, aby se za jízdy neotvíraly.

Takže nadšení z nového stroje samozřejmě veliké. Byla jsem si už vyřídit poznávací značky, na úřad jsem přihrnula mimo úřední dny, naštěstí tam byl hodný pán a všechno zařídil, takže jsem nemusela s ostatním prostým lidem čekat ve frontě. Pak mě poslali pro staré značky, to byl malý zádrhel, ale nakonec jsem odchytila příjemného mladého blond muže, který mi je vypáčil. Panu úředníkovi jsem koupila bonboniéru za ochotu, dělal hrozné opičky a mě vůbec nebylo divné, že kousek od nás stojí starší pán a jízlivě se usmívá. Když zmiznul, tak mi studem červený úředníček plaše sdělil, že ho nestydatě uplácím před tajemníkem a bonbošu mi už méně stydlivě vyrval z ruky.

No, nakonec to byl celkem příjemný den, do práce už jsem taky nešla, tam se člověk poslední dobou moc nenasměje, takže pohoda. Jinak mám dojem, že trochu stárnu. Byla jsem si s předstihem nechat seřídit lyže a když jsem si je vyzvedávala, tak jsem zjistila, že jsem si zcela automaticky do svých údajů přidala pět centimetrů na výšku a ubrala pět kilo na váze a taky jeden rok na věku, a to jsem to předávala nějaké slečně, to by mě zajímalo, co bych jim nahlásila, kdyby tam byl mladý fešný prodavač.

Jinak doma klid, včera jsem zase jednou říkala veliteli ve směru plotna-gauč: „To je takový štěstí, že mě máš, že?“ A on na to láskyplně: „To je fakt, co já bych jinak s těma prachama dělal?“.

No a v práci se držím tak tak, sice každou chvíli hrozí, že půjdu sedět za umlácení nadřízeného průtokoměrem, ale zatím se pekelně ovládám.

........

Autor: Věra Mrhačová | neděle 14.5.2017 17:08 | karma článku: 14,17 | přečteno: 314x
  • Další články autora

Věra Mrhačová

76. Jezte, dokud vám to nepoleze ušima

Dneska budu manželských povinností zproštěna, páčto by na to asi ani neviděl nebo by mu mohla prasknout tím tlakem oční bulva.

9.2.2021 v 7:51 | Karma: 11,49 | Přečteno: 328x | Diskuse| Miniblogy

Věra Mrhačová

75. Víno do zavařovačky a do kávy jar

Že hárá velitel, mě nepřekvapuje, jinak se snad ta jeho protivná povaha ani nedá vysvětlit, ale ta jeho psí princezna je nána, takhle na zimu, to si vážně nemohla vybrat líp.

28.12.2020 v 11:04 | Karma: 13,07 | Přečteno: 311x | Diskuse| Miniblogy

Věra Mrhačová

74. Pozdě, už jsem se jí dotkl já :-D

Dnešní ranní telefonát budeme muset odložit, pracovní nálada pod bodem mrazu, za chvilku mám "poradu" s obchoďákem, to jsem zvědavá, co zase vymysleli. Velkej šéf má mizernou náladu.

26.10.2020 v 17:42 | Karma: 13,71 | Přečteno: 340x | Diskuse| Miniblogy

Věra Mrhačová

73. Plno řečí, německých k tomu, a skutek utek

Taky jsem se rozhodla, že v budoucnu zkusím tolik nekňučet, protože jsem si uvědomila, že to moje permanentní stěžování je na vině, že já jsem u nás v rodině ta, na kterou se musí brát věčně ohledy. A to mám hlubší hlas než ty.

3.8.2020 v 17:32 | Karma: 12,35 | Přečteno: 269x | Diskuse| Miniblogy

Věra Mrhačová

72. „Mně nedáš?!“ - nálada je lehce nad nulou

„Sama nevím, proč to nemůžu poslouchat, asi že se vidím v nastaveném zrcadle, protože kdyby jsme obě, já a dotyčná, měly život pod kontrolou, tak nikdy se skopčákama neskončíme."

6.7.2020 v 12:47 | Karma: 11,56 | Přečteno: 244x | Diskuse| Miniblogy
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Ukrajinská policie zadržela šest Čechů za telefonické podvody z Oděsy

23. dubna 2024  21:25

Ukrajinské úřady oznámily zadržení devíti členů zločinecké organizace včetně šesti Čechů, kteří z...

Nepříjemné svědectví. Bulvární boss popsal, jak Trumpovi pomohl s kampaní

23. dubna 2024  21:21

Bývalý vydavatel bulvárního listu National Enquirer v úterý u newyorského soudu popsal porotě, jak...

Koalici rozdělují výše daňové slevy na poplatníka i výpověď bez udání důvodu

23. dubna 2024  14:33,  aktualizováno 

Rozpory ve vládní koalici u zásadních věcí přibývají s blížícími se volbami, ale i kvůli tomu, že...

Narušitelé jsou všude. Čínská rozvědka přitvrzuje, chlubí se i českým zářezem

23. dubna 2024

Premium Čínské tajné služby v posledních letech posilují svůj vliv a nebojí se ani prezentace na sociálních...

  • Počet článků 77
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 440x
VYSOKÁ VESNICKÁ : nejen proto, že já sama jsem hodně vysoká a někdy hodně vesnická, ale i proto, že „studovat“ život na vesnici je někdy fakt vysoká.

Seznam rubrik