16. V pátek třináctého netlačím

16. 06. 2017 20:39:02
„Když u toho bude slečna sekretářka osobně, tak do zadku, a když tam nebude, tak do ramene“, pak se probral a opravil: „Vlastně obráceně“.

Dneska jsme s košíčky, nožíčky a dobrou náladou vyrazili do hlubokých lesů na václavky. Já houby sice hledat neumím, ale je jich jak naseto, tak jsme jich donesli nepočítaných. Velitel z nich každý rok připravuje slavnostní václavkový guláš, který umí jen on, a je to velká událost, do které mu nesmím kecat. Letos ale musel do hospody na fotbal, tak mi přípravu této nesmírně složité a odpovědné záležitosti se spoustou rad do zahrad svěřil a ač jsem se tím neřídila, guláš byl vynikající a byla jsem dokonce pochválená.

V neděli jsme byli, jak je v některých dobrých rodinách zvykem, na Velké pardubické. Sice jen v místní hospodě na televizi jako každý rok, ale atmosféra je skoro stejně napínavá a koní je tam po pár pivech taky dost.

Velitel se nezvykle těší do práce, říkal, že jim sekretářka zajistila očkování proti chřipce. Ptala jsem se, kam to dostane, tak se zasnil a povídá: „Když u toho bude slečna sekretářka osobně, tak do zadku, a když tam nebude, tak do ramene“, pak se probral a opravil: „Vlastně obráceně“. Doufám, že to bude pořádná koňská dávka.

Moje mateřské touhy jsou čím dál silnější stejně jako můj odpor k práci. Tudíž jsem se do toho opřela všema deseti a velitel celým jedním, protože já letos napíšu Ježíškovi o něco malého roztomilého a budu pěkně zklamaná, když nic nedonese.

Jinak jsme oba trochu nachlazení, zvlášť velitel je s tím nesmírně otravnej, pořád mi připomíná, že je chorý, leží na gauči s nahřátým gelovým pytlíkem na hlavě, na sobě deku, na stolečku vedle čaj, kávu, slivovici a med a občas tiše zakašle, aby mě informoval o průběhu své těžké nemoci. Taky má při ruce vedle ovladače na televizi tužku a poznámkový bloček, kam si dělá čárky, kolikrát jsem se na něj přišla podívat, jestli žije, a kolikrát jsem se podívat nepřišla. Těch druhých čárek je tam mnohem víc, i když mi není jasné, jakým pravidlem se to řídí. Přesto se jeho stav najednou natolik zlepšil, že jsme večer vyrazili na Tomb Reider. Lara Croft je velitelova oblíbená komiksová hrdinka, takže si to nemohl nechat ujít, a já zase musím vědět, co se nosí, říkal velitel, takže tam vlastně jdeme kvůli mně. V módě jsou opět přiléhavé kombinézy stříbrných barev, na každém stehně slušivá pistol těžkého kalibru a dlouhý cop. A když ti náhodou nepřátelé rozstřílí podmořský skůtr, tak si stačí rozříznout ruku, přilákat vlastní krví žraloka, dát mu jednu přes držku, chytit se ho za ploutev a on tě v panice vyveze nahoru k lodi, prostě hodnotný kus, který, kdo neviděl, neuvěří.

Ale velitel aspoň vypozoroval, jak správně mířit a proto dobré zprávy vespolek, vše proběhlo, jak mělo a mé mateřské touhy byly vyslyšeny. Nakonec nemusel přikládat ruku k dílu ani Ježíšek, velitel vše „zařídil“ sám a je na to patřičně hrdý. Musela jsem zůstat doma „bohužel“ hned od začátku, má nemocenská se díky různým zdravotním problémům protáhne přibližně do května, kdy plynule přejdu na mateřskou a předběžně třináctého někdy v létě by se nám měl narodit náš první potomek, pokud to ovšem není pátek, v pátek třináctého rozhodně netlačím. Velitel je ale najednou lehce v rozpacích, přemítá, že si ještě mohl pár let žít svůj spokojený staromládenecký život, se kterým teď bude asi konec. Taky jsme podle něj mohli adoptovat dvě šestnáctileté žabičky, když už teda trvám na dětech, dva roky si užít jejich náročnou výchovu (to si v jeho podání dovedu živě představit) a vypustit je do světa.

Náročné to asi vážně bude, jak ho tak poslouchám, ale já se těším.

.............

Autor: Věra Mrhačová | pátek 16.6.2017 20:39 | karma článku: 11.96 | přečteno: 334x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Miniblogy

Vladislav Svoboda

1. díl Listopad-jiný pohled

Aniž jsme si to tehdy uvědomovali, tak od 17. listopadu se všude vyskytovali agenti StB. Počínaje Činoherním klubem nebo balkónem Melantrichu. Bohužel naše dění ovlivňují dodnes.

28.3.2024 v 14:31 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 66 | Diskuse

Ondřej Flégl

Hnutí lhářů, ANO, zneužilo manželství pro všechny a bodlo liberály do zad

Kratičké pokračování mého dřívějšího článku, které popisovalo bezpáteřní, bezhodnotový oportunismus hnutí ANO. Zajímá mě, kdy asi zradí seniory? Ale počkat, to už vlastně udělalo, jak popsal Ústavní soud v případu důchodů.

29.2.2024 v 12:12 | Karma článku: 10.51 | Přečteno: 386 | Diskuse

Zdeněk Pokorný

Cenzura a její vliv na idnes ....aneb dobrá práce cenzury.

Je to zvláštní, kdysi a je to už dávno, bylo idnes nejčtenější ...nevěříte, jak říkám, už je to dávno....před dobou kdy lidé mohli říkat svůj názor. ....ostatně jsou to jejich prachy, čtenost a rozmanitost názorů není vhodná že

4.2.2024 v 11:11 | Karma článku: 21.98 | Přečteno: 446 | Diskuse

Horst Anton Haslbauer

Další z mé knihy Ruksak, legrace, erotika a smrt

Celá ta sranda začala 26. července 1939 po sedmé hodině, když mě maminka konečně vypustila ze svého lůna. Už bylo na čase, i když si stěžovat nemohu - po celých těch devět měsíců bylo o stravu a střechu nad hlavou postaráno -

6.1.2024 v 10:51 | Karma článku: 9.64 | Přečteno: 125 | Diskuse

Miloslava Cejpková

Už jste měli odvahu vlézt po svátcích na váhu?

Já jo, ale protože si už dlouhá léta vedu statistiku, kolik to háže, byla jsem tak zbabělá, že jsem z ní raději honem odskočila, než byla ta příšerná cifra jasná. Kombinace ekonoma a celoživotního cvalíka je vražedná...

6.1.2024 v 0:37 | Karma článku: 11.90 | Přečteno: 179 | Diskuse
Počet článků 77 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 440

VYSOKÁ VESNICKÁ : nejen proto, že já sama jsem hodně vysoká a někdy hodně vesnická, ale i proto, že „studovat“ život na vesnici je někdy fakt vysoká.

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...