Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

19. IČO? Tam chybí „P“, ne?

Od nového roku jsem už definitivně starší (třicetiletý) kus a nemám teď už ani právo se urážet, když na mě vesničtí haranti uctivě pokřikují: „Dobrý den, pani“, tak na to, prosím, berte ohled.

Můj bohatý kulturní život je pořád na vysoké úrovni, takže jen stručné a krátké zprávy.

Od nového roku jsem už definitivně starší (třicetiletý) kus a nemám teď už ani právo se urážet, když na mě vesničtí haranti uctivě pokřikují: „Dobrý den, pani“, tak na to, prosím, berte ohled.

Jinak je vše při starém, i nadále trávím většinu času doma, poslouchám pohádky, čtu, marně, ale vytrvale krotím divou zvěř, takže směr a cíl našich procházek ještě stále určuje ten větší pes. Taky jsem začala chodit plavat, protože mě, tuším, že to začalo v den těch osudných narozenin, bolí záda jako sviňa.

Včera jsem se přesvědčila, že na tvrzení „kočka má devět životů“ určitě něco bude, ale že vždycky dopadne na všechny čtyři, je kec. Když jsem se totiž vracela večer z plavání, k smrti mě vyděsil rachot na stromě, na kterém máme krmítko pro ptáky. Vzápětí z něho spadla do sněhu po zádech naše kočka a všema pacičkama křečovitě svírala kus špeku, který tam věsíme pro sýkorky. Nedržela ho však dlouho, protože se po ní vrhl menší pes a poklad jí po krátkém zápase na život a na smrt vyrval. Ten větší je trochu pomalejší, takže když se rozvážně „přiřítil“, válela se na zemi už jen mastná šňůrka, ale sežral aspoň tu a tvářil se docela labužnicky. Nic jiného mu při jeho tempu ani nezbývá. Je trochu těžkopádný, ale je s tím smířený a evidentně spokojený. Dokonce si zvládl vypěstovat vhodnou taktiku k lovu sousedovic slepic, kterým jen těžko stačí, a i když už to někdy vypadá nadějně, vždycky nakonec cvakne zubama naprázdno těsně za veselou slepičí prdelkou. Ale v jeho malém dinosauřím mozečku uzrál docela mazaný plán, rozběhne se z kopce od zahrady, čímž celkem získá díky své váze na rychlosti, a když už je na stejné úrovni jako některá z pomalejších slepic a běží si tak chvíli bok po boku, blýskne mu zlověstně v očích a svalí se na bok, čímž vyděšenou a zaskočenou slépku zalehne a je jeho. Celá akce ale končí dobře a bez ztráty na životech, jen chvíli trvá, než to oba rozdýchají, pes musí po té ukrutné námaze popadnout dech a slepici je potřeba lehce připumpovat, protože vypadá jak po přejetí parním válcem.

Veliteli, coby velkochovateli divokých včel, začal nový rok docela dobře. Dva roje mu chcíply, ale zjistil, že na jejich obnovu dostane od včelařského svazu slušnou dotaci, takže naše veselé včelaření přestalo být prodělečným koníčkem, i když by ho nějaký rýpal mohl nazvat mrtvým hospodářstvím, ale my si z toho nic neděláme a optimisticky čekáme spolu se zbytkem včel na blížící se jaro.

I když to teď bude vypadat, že se ztratilo pár stránek, není tomu tak a věřte, nevěřte, jsem vdaná. Nicméně zas tak zajímavé, abych se o tom rozepisovala detailněji, to nebylo. Protože mě nikdo nepožádal a dítě je na cestě, oznámila jsem veliteli, že svatba bude v sobotu a protože ani já nejsem svatební typ, byla to svatba malá, formální, my dva a svědkové, značka ideál. Velitel dokonce tvrdil, že takhle by se mohl ženit každej den. Máme i hezkou svatební fotku, svědek nestihl zdokumentovat, jak se velitel upisuje, tak mu paní matrikářka ukazuje prstem, aby si sedl ještě jednou, aby ho mohli blejsknout, ale veliteli zrovna moc nedochází, co se po něm chce, takže na fotce to vypadá, že to podepsal na rozkaz a pod nátlakem.

Jinak vdavky nepřinesly žádnou velkou změnu, jsem doma a užívám si vesnického klidu. Začala jsem chodit do těhotenského kurzu, cvičení s podobně postiženými „balóny“ na balónech je super, i když jsem trochu panikář a vždycky mě hrozně vyděsí, když nějakej těhotnej sněhulák chybí, jestli se mu něco nestalo. Ale všichni jsou v pohodě, válíme se tam po karimatkách, hekáme a občas někomu praskne guma u tepláků.

Z finančního úřadu mi přišel formulář s daňovým přiznáním. Ten den jsem zrovna poslouchala rozhlasovou hru o povedené rodince, kde otec a hlava rodiny dostal zrovna stejné úřední psaní. Chvilku si nad tím marně lámal hlavu, až došel ke kolonce IČO, které nerozuměl. Nakonec došel k závěru, že tam mají chybu, protože tam evidentně chybí v názvu písmeno „P“, a navíc z toho vydedukoval, že je to ženský formulář, když má růžovou barvu, takže jim ho poslal zpátky nevyplněný. Já mám podle všeho správnou barvu, ale zmíněnou kolonku stejně asi přeskočím, protože co je moc, to je moc, však jsme spolu husy nepásli, no ne?

......................

Autor: Věra Mrhačová | pondělí 31.7.2017 19:31 | karma článku: 13,22 | přečteno: 379x
  • Další články autora

Věra Mrhačová

76. Jezte, dokud vám to nepoleze ušima

Dneska budu manželských povinností zproštěna, páčto by na to asi ani neviděl nebo by mu mohla prasknout tím tlakem oční bulva.

9.2.2021 v 7:51 | Karma: 11,49 | Přečteno: 328x | Diskuse| Miniblogy

Věra Mrhačová

75. Víno do zavařovačky a do kávy jar

Že hárá velitel, mě nepřekvapuje, jinak se snad ta jeho protivná povaha ani nedá vysvětlit, ale ta jeho psí princezna je nána, takhle na zimu, to si vážně nemohla vybrat líp.

28.12.2020 v 11:04 | Karma: 13,07 | Přečteno: 311x | Diskuse| Miniblogy

Věra Mrhačová

74. Pozdě, už jsem se jí dotkl já :-D

Dnešní ranní telefonát budeme muset odložit, pracovní nálada pod bodem mrazu, za chvilku mám "poradu" s obchoďákem, to jsem zvědavá, co zase vymysleli. Velkej šéf má mizernou náladu.

26.10.2020 v 17:42 | Karma: 13,71 | Přečteno: 340x | Diskuse| Miniblogy

Věra Mrhačová

73. Plno řečí, německých k tomu, a skutek utek

Taky jsem se rozhodla, že v budoucnu zkusím tolik nekňučet, protože jsem si uvědomila, že to moje permanentní stěžování je na vině, že já jsem u nás v rodině ta, na kterou se musí brát věčně ohledy. A to mám hlubší hlas než ty.

3.8.2020 v 17:32 | Karma: 12,35 | Přečteno: 269x | Diskuse| Miniblogy

Věra Mrhačová

72. „Mně nedáš?!“ - nálada je lehce nad nulou

„Sama nevím, proč to nemůžu poslouchat, asi že se vidím v nastaveném zrcadle, protože kdyby jsme obě, já a dotyčná, měly život pod kontrolou, tak nikdy se skopčákama neskončíme."

6.7.2020 v 12:47 | Karma: 11,56 | Přečteno: 244x | Diskuse| Miniblogy
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

USA a Čína musí být partnery, řekl Si. Blinken mu vyčetl podporu Ruska

26. dubna 2024  13:10,  aktualizováno  13:45

Ve vztazích mezi Čínou a Spojenými státy zůstává mnoho problémů. Musí ale být spíše partnery než...

KOMENTÁŘ: Byrokracie s vízy? Přitvrdíme. Jak Česko zařízlo studenty z ciziny

26. dubna 2024

Premium Nenápadná úřední klička zásadně zkomplikovala život zahraničních studentů v Česku. Stát ještě...

Podvodník prodával falešné vstupenky na koncerty i sport, naletělo mu 500 lidí

26. dubna 2024  12:50

Falešné vstupenky na kulturní a sportovní akce nabízel na internetu muž z Uherskohradišťska, který...

V kontejneru vzplála stará elektrobaterie, patrně kvůli technické závadě

26. dubna 2024  12:45

Zřejmě závada na staré elektrobaterii způsobila páteční požár kontejneru na skladování...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 77
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 440x
VYSOKÁ VESNICKÁ : nejen proto, že já sama jsem hodně vysoká a někdy hodně vesnická, ale i proto, že „studovat“ život na vesnici je někdy fakt vysoká.

Seznam rubrik