Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

20. Kuře stokrát jinak

Dneska jsem koupila kus flákoty, že nějaký steak zkusím o víkendu uklohnit sama, co na tom může být?

Byla jsem na pár dětských nákupech, pidi oblečky, pidi peřinky, pidi dečky…, ale pořád nejsem moc nakupovací typ a dost mě to vyčerpává. Ale stejně už se hrozně těším.

Včera tady nečekaně napadlo plno sněhu, tak to jaro vypadá všelijak. Ale o svou stromkovou růži se už bát nemusím. Celou zimu ji opatrujeme, byla obalená v pytli a pečlivě zahrnutá hlínou, aby vydržela mrazy, což zvládla. Jak se oteplilo, tak jsem jí pytel sundala, aby k ní mohlo jarní sluníčko. Začaly jí krásně rašit lístečky, což se líbilo nejen mně, ale i našemu většímu psovi, který si ji přišel zvědavě prohlédnout zblízka. Když mě ale zahlédl v okně, že se taky nadšeně kochám, tak, ač je to nemotora nemotorná, stoupl si na zadní, ukousnul růži korunku pod roubem a přinesl mi tu nádheru šťastně k oknu ukázat.

Ale jinak je to pohoda, skoro každý víkend se teď jeden den vydáváme do nějaké hospůdky na oběd, protože velitel se rozhodl najít tu, kde umí udělat dobrý steak, a zatím se moc nedaří. Dneska jsem koupila kus flákoty i já, že nějaký steak zkusím o víkendu uklohnit sama, co na tom může být? Ale ani v jedné z mých obsáhlých kuchařek (namátkou hodnotné kusy jako Vegetariánská, Kuře stokrát jinak, Moučníky jako od babičky….) jsem nenašla žádnou důvtipnou radu, jak na to. Nakonec jsem to okořenila, mrskla na gril, kde to lahodně vonělo, a bylo hotovo. Velitel to sice tvrdošíjně nazýval všeobecným pojmem „maso“, takže level „steak“ se mi asi dosáhnout ještě nepodařilo, ale bylo to dobrý.

Poslední dva dny bylo doma trochu dusno. Kočce praskla miska, tak jsem jí dala misku na vodu našeho menšího psa, kterou stejně nepoužívá, protože chodí pít zásadně jako velkej chlap do mega misky toho většího. Když jsem ráno pak nesla kočce žrádlo v malé psí misce, celou cestu mě ten malej podvraťáček doprovázel a nevěřícně kroutil hlavou, do poslední chvilky si byl evidentně jistý, že je to jen hloupej vtip. Když se ovšem přesvědčil o opaku, zalezl do boudy a trucoval tam až do rána. Další den stejná scéna, šel mě doprovodit ke kočce a pak zase znechuceně zalezl k sobě, nereagoval ani na návštěvy, ležel zadkem ke vchodu boudy a dělal, že neslyší. Dneska jsem musela potupně koupit kočce novou misku a tu jeho vzácnou mu vrátit.Tak tak zadržel slzy, chce se pořád chovat a hladit a vše je odpuštěno. Je to hajzlík hladová, to by jeden fakt nevěřil, co se těm zvířatům honí nad čumákem.

A vyrazila jsem na další pidinákupy, nemá to konce. Vybrala jsem něco medvídkového, něco ovečkového a něco ptáčkového, no krása. Tentokrát jsem si to docela užila, bylo krásně, na silnicích i v obchodech relativně prázdno. Jen náš budoucí potomek začíná být trochu neposeda, takže chodím čůrat co deset minut, ale ve velkém městě uprostřed náměstí jsem zatím nečupěla, tak pohoda. Asi bych měla pro změnu a pro jistotu začít cestovat nějakým pohodlným vlakem s WC.

Dneska jsem se taky byla podívat v jedné z porodnic, abych věděla, do čeho jdu. Žádná hitparáda, prostě nemocnice, ale to bude asi všude podobný. Tak jsem sledovala hlavně personál, ten tam vypadá docela sympaticky, dokonce čtvrtina doktorů, co šla po chodbě kolem, nás pozdravila a tak třetina sester se povzbudivě usmála, to se jen tak nevidí. Mám v plánu ještě prohlídku jedné konkurenční, tak uvidíme. Doma jsem líčila zážitky, velitel měl samozřejmě kontrolní dotazy mimo mísu, jestli nebyli pod postelí hadi a hlavně ho zajímalo, jestli tam měli „takový ty magnety“, aby mě měli čím „nahodit“, kdybych zkolabovala. To mě povzbudilo a uklidnilo, že má starost, ale jestli je tam mají, nevím, ale hady jsem nikde pod postelí nezahlídla, tak předpokládám, že magnety nebudou potřeba.

Tak jsem navštívila, zatím pouze jako zvědavý divák, druhou porodnici. Musím říct, že doteď jsem na porod až tak nemyslela, ale dneska mě to trochu vyděsilo. Nakoukli jsme do dvou předporodních pokojů. Seděli tam na balonech dva sněhuláci, vypadali tiše a sklesle, ale jejich výrazy přímo řvaly „POMOC!“ Pak jsme mrkli do jednoho poporodního pokoje, tam ležela bledá paní a vypadala, že je mrtvá, sestra říkala, že spí a rychle zavřela dveře. A když jsme odsud odcházeli, tak zrovna přišly dvě novopečené maminky s obrovskejma kruhama pod očima a miminama, co řvaly jak paviáni. Trochu mě z toho bolí hlava, ale snad to brzo zapomenu, ve své předporodní obrázkové knížce mám mnohem idyličtější fotky, tak si to večer zase prolistuju a budu doufat, že můj porod proběhne dle návodu.

.................

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Věra Mrhačová | sobota 5.8.2017 19:35 | karma článku: 15,41 | přečteno: 401x
  • Další články autora

Věra Mrhačová

76. Jezte, dokud vám to nepoleze ušima

Dneska budu manželských povinností zproštěna, páčto by na to asi ani neviděl nebo by mu mohla prasknout tím tlakem oční bulva.

9.2.2021 v 7:51 | Karma: 11,49 | Přečteno: 328x | Diskuse| Miniblogy

Věra Mrhačová

75. Víno do zavařovačky a do kávy jar

Že hárá velitel, mě nepřekvapuje, jinak se snad ta jeho protivná povaha ani nedá vysvětlit, ale ta jeho psí princezna je nána, takhle na zimu, to si vážně nemohla vybrat líp.

28.12.2020 v 11:04 | Karma: 13,07 | Přečteno: 311x | Diskuse| Miniblogy

Věra Mrhačová

74. Pozdě, už jsem se jí dotkl já :-D

Dnešní ranní telefonát budeme muset odložit, pracovní nálada pod bodem mrazu, za chvilku mám "poradu" s obchoďákem, to jsem zvědavá, co zase vymysleli. Velkej šéf má mizernou náladu.

26.10.2020 v 17:42 | Karma: 13,71 | Přečteno: 340x | Diskuse| Miniblogy

Věra Mrhačová

73. Plno řečí, německých k tomu, a skutek utek

Taky jsem se rozhodla, že v budoucnu zkusím tolik nekňučet, protože jsem si uvědomila, že to moje permanentní stěžování je na vině, že já jsem u nás v rodině ta, na kterou se musí brát věčně ohledy. A to mám hlubší hlas než ty.

3.8.2020 v 17:32 | Karma: 12,35 | Přečteno: 269x | Diskuse| Miniblogy

Věra Mrhačová

72. „Mně nedáš?!“ - nálada je lehce nad nulou

„Sama nevím, proč to nemůžu poslouchat, asi že se vidím v nastaveném zrcadle, protože kdyby jsme obě, já a dotyčná, měly život pod kontrolou, tak nikdy se skopčákama neskončíme."

6.7.2020 v 12:47 | Karma: 11,56 | Přečteno: 244x | Diskuse| Miniblogy
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Izrael otevřel přechod Kerem Šalom, pomoc se k civilistům přesto nedostává

8. května 2024  9:48,  aktualizováno  21:28

Do Pásma Gazy ve středu přes klíčové hraniční přechody na jihu oblasti nepřicházela žádná...

USA pozastavily dodávky bomb Izraeli. Nechtějí krveprolití v Rafáhu

8. května 2024  10:51,  aktualizováno  20:49

Spojené státy odložily plánovanou dodávku munice Izraeli a kvůli jeho operacím v Rafáhu na jihu...

Plat 200 tisíc čistého, k tomu tučné náhrady. Co čeká na nové europoslance

8. května 2024

Premium Poslední měsíc zbývá do voleb do Evropského parlamentu. A českých 675 kandidátů, kteří usilují o...

Monopol skončil. Čínské satelity obsazují orbitu, znepokojují Pentagon

8. května 2024

Čína buduje svou „flotilu“ satelitů v takovém tempu, že Spojené státy ztrácejí svou dominanci ve...

  • Počet článků 77
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 440x
VYSOKÁ VESNICKÁ : nejen proto, že já sama jsem hodně vysoká a někdy hodně vesnická, ale i proto, že „studovat“ život na vesnici je někdy fakt vysoká.

Seznam rubrik