33. Fakt nehrozí, že bysme se usouložili k smrti

13. 11. 2017 16:41:14
"Ještě že to děcko máme, to fakt nehrozí, že bysme se usouložili k smrti.“ No, někdy si říkám to stejný: „Ještě že to děcko máme.“

V rámci příprav na Silvestra jsme měli včera „romantický večer“, dobře naladěný velitel otevřel lahev vaječného koňaku a pustil Terminátora, o půlnoci jsme si šli konečně lehnout. Bohužel, do postele se stihl svalit jen velitel, protože beruška se vzbudila, takže jsem ji odnesla zpátky do obýváku a začala druhou směnu. Velitel to s jedním okem už zavřeným komentoval jen otráveným: „Ještě že to děcko máme, to fakt nehrozí, že bysme se usouložili k smrti.“ No, někdy si říkám to stejný: „Ještě že to děcko máme.“

Včera byl velitel naposledy ve starém roce v hospodě. Vrátil se v celkem dobrém rozmaru, ale pak se kopl v koupelně do palce u nohy a bylo po náladě. Ráno se vzbudil s obočím proklatě blízko u sebe a vůbec se mnou nemluvil. Nakonec jsem zjistila, že to bylo kvůli té nehodě, protože mě to dostatečně nevzalo a nevyděsilo a vůbec jsem si nedělala starosti. Asi si představoval, že budu celou noc vzhůru poslouchat, jestli dýchá, když je tak těžce zraněn. Předpokládám, že taky uklouzl po mém vlasu, takže za to sichr můžu já, ale to už jsem se raději neptala.

A je další rok! Na Silvestra u nás byla dopoledne kamarádka s rozkošnou fenkou, ale uvázala ji venku za plotem, takže si naši psi moc neužili. Celou dobu byli ovšem ti naši vořeši nalepení u plotu a významně spolu „laškovali“, aby věděla, o co přišla. Odpoledne přišli známí a ti u nás nakonec s velitelem slavili do půl jedné do rána. O půlnoci se vzbudila berunka, aby si připila na nový rok – docela se v té malé večerní róbě od sestry rozparádila – ale hned zase usnula, tak jsme buchli šampáňo a šli pomalu taky.

Dneska má velitel tradiční novoroční kocovinu, takže vyžaduje spoustu pozornosti, litování a obskakování, zbytek volného času zabere beruška a den je s prominutím v prdeli.

Nový rok probíhá zatím celkem v klidu. Beruška má teď další rozverné období. Kolem sedmé hodiny večer jde spát jako obvykle, ale za půl hoďky je většinou vyspaná do růžova a pak tady tak do deseti, do jedenácti hodin v noci blbne. Mě, co padá hlava už po večerníčku, to dává docela zabrat.

Dneska jsme spolu byly u kadeřnice, místní vesnická umělkyně. Celá procedura včetně fénování trvala patnáct minut, máme teď s beruškou podobný střih, jen v tom menším vydání to vypadá podstatně roztomileji. Velitel, i když jsem ho na to ráno upozorňovala, si samozřejmě nového střihu nevšiml, a když jsem se dožadovala pochvaly výměnou za večeři, tak jen vykulil oči a řekl mi, že si na tu změnu musí napřed zvyknout.

Tak ráno to vypadalo, že na jaře budem stavět vlastní dostihovou dráhu pro chrty, kterou si velitel tak přeje, aby tam mohl prodávat v kiosku kumpánům pivo a povzbuzovat psí závodníky, ale divoké sny se rychle rozplynuly.Přišel mi totiž šek na tři miliony korun, které si můžu v případě výhry okamžitě vyzvednout! Nakonec z toho sešlo, dala jsem to přečíst berušce, na tyhle reklamní výstřelky už jsme si zvykly, a pak jsme to vyhodily, jednak je to nesmysl a nechceme se přece taky dostat mezi tu bohatou pakáž.

Velitel opět včera vyrazil do velkoměsta, mimo jiné tam měl večer to školení, jak držet stříbrnou lžíci a jíst krevetový dort. Na mě nějak doléhá fakt, že mi už definitivně táhne na čtyřicet, takže optimismem nesrším. Když jsem byla mladší a v televizi běžel hrázný Kanyza a reklamy uváděl Pan Vajíčko, tak jsem hrdě hlásívala, že mám narozeniny ve stejný den jako Gustav Husák, teď už s tím parádu nedělám, mladí kolouši, co zrovna nemají z dějepisu jedničku, totiž už snad ani neví, kdo to byl.

Velitel nás před odjezdem „vyvezl“ na oběd, berušce se tam moc nelíbilo, tak se po mě celou dobu válela, jen asi na půl minuty jsem ji dala podržet veliteli a hned ho pozvracela. Aspoň to nebylo žádné srdceryvné loučení, veliteli jsme před odjezdem zamávaly z okna a všichni tři jsme byli rádi, že si v klidu odpočineme.

............

Autor: Věra Mrhačová | pondělí 13.11.2017 16:41 | karma článku: 17.31 | přečteno: 819x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Miniblogy

Ondřej Flégl

Hnutí lhářů, ANO, zneužilo manželství pro všechny a bodlo liberály do zad

Kratičké pokračování mého dřívějšího článku, které popisovalo bezpáteřní, bezhodnotový oportunismus hnutí ANO. Zajímá mě, kdy asi zradí seniory? Ale počkat, to už vlastně udělalo, jak popsal Ústavní soud v případu důchodů.

29.2.2024 v 12:12 | Karma článku: 10.51 | Přečteno: 386 | Diskuse

Zdeněk Pokorný

Cenzura a její vliv na idnes ....aneb dobrá práce cenzury.

Je to zvláštní, kdysi a je to už dávno, bylo idnes nejčtenější ...nevěříte, jak říkám, už je to dávno....před dobou kdy lidé mohli říkat svůj názor. ....ostatně jsou to jejich prachy, čtenost a rozmanitost názorů není vhodná že

4.2.2024 v 11:11 | Karma článku: 21.98 | Přečteno: 446 | Diskuse

Horst Anton Haslbauer

Další z mé knihy Ruksak, legrace, erotika a smrt

Celá ta sranda začala 26. července 1939 po sedmé hodině, když mě maminka konečně vypustila ze svého lůna. Už bylo na čase, i když si stěžovat nemohu - po celých těch devět měsíců bylo o stravu a střechu nad hlavou postaráno -

6.1.2024 v 10:51 | Karma článku: 9.64 | Přečteno: 125 | Diskuse

Miloslava Cejpková

Už jste měli odvahu vlézt po svátcích na váhu?

Já jo, ale protože si už dlouhá léta vedu statistiku, kolik to háže, byla jsem tak zbabělá, že jsem z ní raději honem odskočila, než byla ta příšerná cifra jasná. Kombinace ekonoma a celoživotního cvalíka je vražedná...

6.1.2024 v 0:37 | Karma článku: 11.90 | Přečteno: 180 | Diskuse

Alina Čertilina

Onkologie II

Málokdy se dá jednoznačně určit hranici mezi pacientem který otravuje a bezdůvodně vysává zdravotnický systém a člověkem který má vážné onemocnění v začátečné fáze

30.12.2023 v 17:56 | Karma článku: 5.76 | Přečteno: 131 | Diskuse
Počet článků 77 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 440

VYSOKÁ VESNICKÁ : nejen proto, že já sama jsem hodně vysoká a někdy hodně vesnická, ale i proto, že „studovat“ život na vesnici je někdy fakt vysoká.

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...