Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

53. Ztopořených 197 centimetrů

Tak jsem ji ujistila, že první místo by nám nikdo nevzal, protože u nás doma je na gauči permanentně ztopořených celých 197cm.

Je to neuvěřitelný, ale máme za sebou zápis do první třídy. Teď jsem uložila nadšené děcko do postele, tak jen krátce. Berunka byla hroznej hrdina, děsně se těšila, navíc šla první, tak byla celá tetelivá. Škola moc hezká, všude spousta věcí, co děti vyrobily, tak jsme to všechno prohlídly, protože jsme přišly o dvacet minut dřív. Paní učitelka hrozně milá a hodná.  Berunka řekla básničku, házely s pančelkou kostkou, kdo hodí víc, malovala nějaký tvary a čísla a písmena, co jsem vyšpízovala okem na zádech, člověčí postavu nakreslila perníkovou. Dostala taštičku, krabičku na svačinu a plno pišišvořin, takže to obě hodnotíme kladně. Ve školce byla hvězda, všechno rozložila na podlaze a vysvětlovala „prťatům“, co a jak. Takže všechno dopadlo dobře, před spaním jsme četly školní pohádku o Žluťákovi a princi Očkovi z Ordinace, aby se děti nebály očkování, docela by mě zajímalo, co se tomu děcku bude zdát.

Sestra se dlouho nehlásí, tak doufám, že je nezavalil sníh a neskolil mráz. U nás program nadále dle očekávání, berunka pořád rozkládá novou aktovku a otravuje, že chce jít do školy, protože už se strááášně těší. Včera už byla k večeru otrávená, když už musela po desáté opakovat, jaký to bylo, ale snad už to všem vylíčila. Byli jsme taky všichni v rodném městě, ale byla to rychlovka, v jednu hodinu už jsme byli zpátky doma, přijeli moji rodiče a sousedi, tak jsme slavili, protože soused měl zrovna narozky. Nálada slavnostní až do chvíle, než soused zpanikařil, že ztratil nové brýle za pět tisíc korun a berunka začala ječet, že nemá kolíček od marťafonu za padesát korun, kterým ho přichytává na tričko. Oba byli bledí jak stěna, berunka začala natahovat, soused se držel taktak, nálada rapidně klesla. Asi po půl hodině se brýle našly venku ve sněhu a kolíček jsem nahmatala berunce za spoďárama, kam jí zapadl, když si ho připínala, a bylo zase veselo.

Kolegyni už mám zpět v práci, tak pohoda, hned je tady veseleji. Za chvilku jdem na oběd, páčto musím dneska brzo do školky. Včera jsme nakonec vyrazily na bazén s holčičkou od známých, krásná dámská jízda, lepší už by to snad mohlo být jen, kdyby místo vody stříkalo šampáňo.
Včera nám pošťák přivezl masku batmana, co si berunka vroucně přála na školkový maškarní bál, tak jsem zvědavá, jestli se pochlapí a vyrazí, ale spíš v tom bude blbnout doma, jak to děcko znám a na maškarní jít odmítne. O víkendu jsme byly opět v bazénu, jeli s náma známí, soused obětavě jezdil s berunkou na tobogánu, tak nadšení veliký. Sousedka byla nějaká rozvrkočená, protože četla v blesku, že evropský průměr u mužů je 12,3cm, tak jestli by to jako obecní úřad neměl v naší vísce taky přeměřit, abychom jako věděli, jak na tom jsme. Tak jsem ji ujistila, že první místo by nám nikdo nevzal, protože u nás doma je na gauči permanentně ztopořených celých 197cm.

Včera jsme byly pomáhat chystat školku na maškarní rej a berunka uviděla v tombole bumerang, kterej prostě musí mít. Takže náš mazanec mazaný vyšpízl, že bumerang má číslo čtyřicetsedum, opakovala si to celou cestu domů, aby to nezapomněla a koupily jsme pak ten správnej losovací lístek. V noci jí nebylo dobře, tak jsme spaly spolu, asi patnáckrát za noc se vzbudila se zděšeným:  "Mamí, kolik číslo má ten bumerang?!", tak jsem jí to připomněla a spalo se dál. Takže díky bumerangu jsme nakonec fakt vyrazily, ovšem systém tomboly byl podivný a nevyhrály jsme nic. Přesto to berunka kupodivu ustála, protekčně jsme vyfásly dva plynový balonky, tak teď juchá u sebe v pokoji a zkouší s jejich pomocí vzlétnout.
V úterý jsme si udělaly s berunkou konečně slibovaný výlet do velkého města, na sváču k McDonaldovi, na naši oblíbenou výstavu rybiček a zpátky na oběd k McDonaldovi. Berunka totiž stejně jako já „molitan s polystyrénem“ zbožňuje, ať už do toho dávají cokoli. Nedávno jsem sice četla, že podle posledních průzkumů tamějšího dětského menu je pro zdraví mnohem bezpečnější sníst z krabičky hračku a hrát si s hamburgerem, ale zatím to neberu vážně. 

Jeden ze šéfů je po nezvykle dlouhé době opět marod. Tentokrát ho chytil močový měchýř. Do svého zánětu se položil se zanícením sobě vlastním a dokonce vyrazil k doktorce. Dneska ráno si volal sestřičce o výsledky moči a dramaticky nám hlásil: "Je to špatný, zánět, budu na práškách!" – takový těžký případy asi lepší utratit, ale to je evidentně jen můj laický názor, protože kyanid, který by ho zbavil těch nesnesitelných bolestí a utrpení, mu mudr nenapsala. To zas bude skuční a kvílení a nervů. Se zděšením v očích a smrtí na jazyku vyrazil náš vedoucí pracovník hrdinně hned na polikliniku, aby mu tu hrůzu vylíčili z oka do oka. Postarší lékařka, která diplom získala asi už ve válce a možná jen za statečnost, mu ale s ledovým klidem řekla, že to není nic hroznýho, ani na to nic brát nemusí, za pár dní to odezní samo. Neunesla ale jeho očividné zklamání a rozčarování, tak mu raději nabídla, jestli bude chtít, ať zase přinese za měsíc čůrek na kontrolu.
No a moje sestra má novou známost: Drahá, zdravím při pátku, já jsem včera strávila den s potenciální novou přítelkyní Zuzankou. Docela příjemně to uběhlo, tak myslím, že by z nás dokonce něco mohlo být. Večer jsme byli opět v tanečních. Probírali jsme tak složitou figuru, že jsme si Pasqualla s jeho taneční partnerkou zabrali prakticky pro sebe, protože to ne a ne pochopit. Pak jsme se  věnovali horní polovině těla, abychom jako už začali třepat těmi hrudníčky. Nevím, nevím, jestli to někdy zvládnu. Třepala jsem, až jsem si málem žebro vyhodila, ale jestli to vypadá, tak jak má, si nejsem vůbec jistá.

A aspoň krátce před víkendem. Včera jsme byly s kamarádkou v zahradnictví pro jarní výzdobu. Bohužel jsem nevzala foťák, ale je to tam úžasný jako obvykle. Berunka vybrala plno kytiček, tak doufám, že nám nezmrznou a pokvetou stejně jako my dvě.

........

 

Autor: Věra Mrhačová | pondělí 24.9.2018 19:43 | karma článku: 16,47 | přečteno: 633x
  • Další články autora

Věra Mrhačová

76. Jezte, dokud vám to nepoleze ušima

Dneska budu manželských povinností zproštěna, páčto by na to asi ani neviděl nebo by mu mohla prasknout tím tlakem oční bulva.

9.2.2021 v 7:51 | Karma: 11,49 | Přečteno: 328x | Diskuse| Miniblogy

Věra Mrhačová

75. Víno do zavařovačky a do kávy jar

Že hárá velitel, mě nepřekvapuje, jinak se snad ta jeho protivná povaha ani nedá vysvětlit, ale ta jeho psí princezna je nána, takhle na zimu, to si vážně nemohla vybrat líp.

28.12.2020 v 11:04 | Karma: 13,07 | Přečteno: 311x | Diskuse| Miniblogy

Věra Mrhačová

74. Pozdě, už jsem se jí dotkl já :-D

Dnešní ranní telefonát budeme muset odložit, pracovní nálada pod bodem mrazu, za chvilku mám "poradu" s obchoďákem, to jsem zvědavá, co zase vymysleli. Velkej šéf má mizernou náladu.

26.10.2020 v 17:42 | Karma: 13,71 | Přečteno: 340x | Diskuse| Miniblogy

Věra Mrhačová

73. Plno řečí, německých k tomu, a skutek utek

Taky jsem se rozhodla, že v budoucnu zkusím tolik nekňučet, protože jsem si uvědomila, že to moje permanentní stěžování je na vině, že já jsem u nás v rodině ta, na kterou se musí brát věčně ohledy. A to mám hlubší hlas než ty.

3.8.2020 v 17:32 | Karma: 12,35 | Přečteno: 269x | Diskuse| Miniblogy

Věra Mrhačová

72. „Mně nedáš?!“ - nálada je lehce nad nulou

„Sama nevím, proč to nemůžu poslouchat, asi že se vidím v nastaveném zrcadle, protože kdyby jsme obě, já a dotyčná, měly život pod kontrolou, tak nikdy se skopčákama neskončíme."

6.7.2020 v 12:47 | Karma: 11,56 | Přečteno: 244x | Diskuse| Miniblogy
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Izraelský ministr Ben Gvir měl nehodu, auto po nárazu skončilo na střeše

26. dubna 2024  19:04

Izraelský ministr národní bezpečnosti Itamar Ben Gvir měl autonehodu ve městě Ramla ve středu země....

EU se od zemí jako Česko naučila hodně o Kremlu i Putinovi, řekla Leyenová

26. dubna 2024  18:09,  aktualizováno  18:29

Díky hořkým zkušenostem, které mají země ze středu a východu Evropy se Sovětským svazem, se...

Zkusil unést hocha ze školky, vydával se za jeho matku. Mladík dostal rok vězení

26. dubna 2024  18:16

Nejprve telefonicky a poté i osobně se čtyřiadvacetiletý muž snažil vynutit si vydání chlapce z...

Po havárii na koloběžce skončil v řece, bezvládného muže museli oživovat

26. dubna 2024  17:24

Bezvládného muže vytahovali krátce po čtvrteční půlnoci policisté z řeky Svitavy v brněnských...

  • Počet článků 77
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 440x
VYSOKÁ VESNICKÁ : nejen proto, že já sama jsem hodně vysoká a někdy hodně vesnická, ale i proto, že „studovat“ život na vesnici je někdy fakt vysoká.

Seznam rubrik