Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

76. Jezte, dokud vám to nepoleze ušima

Dneska budu manželských povinností zproštěna, páčto by na to asi ani neviděl nebo by mu mohla prasknout tím tlakem oční bulva.

No, moje venkovské starosti na sestřinu hlavu. Na západě se rýsuje další velký problém, tentokrát psího ražení. Od sestry jsem dostala zoufale znějící zprávu: „Zdravím na venkov. Já mám zas den jak „poď na mě zboku“. Naše sousedka mě požádala, jestli bysme nehlídali jejich dvě obrovské dogy přes víkend. Když jsem překonala počáteční šok, tak jsem se zbaběle vymluvila na manžela, že to jako nepůjde. Nicméně to nevzdala, teď jsem se od nich vrátila, žaludek v křečích, jako vždycky, když jsem nervózní. Psi se s naším sice snesli, ale i tak, doze moc nevěřím. A Silke se mě vážně znovu zeptala: "Rozumím tomu dobře, že si naše dva psy nemůžete vzít na hlídání?"  
Měla jsem za to, že se to vyřešilo už včera. Nevyřešilo. Tak následovalo opět jedno kolo plivání na mého manžela, nějak se mně to vymyká z ruky, jdu pustit svoje slabé nervy z uzdy a zaběhat si“. 

Sestra se vyběhala téměř do růžova, Silke zavolala a ještě jednou to s ní statečně na dálku probrala. Sousedka údajně všechno chápe. Dokonce se sjednotily na to, že to není až tak úponě vina mého švagra a nebylo dobře, to na něho svádět. Tak snad je to téma nadobro uzavřené.

Naši noví nájemníci zatím pohoda, upravují, stěhují, vidět je není vůbec, ale ono to potrvá, než si to vyladí dle svých představ, zatím se tváří spokojeně. Velitel tam byl včera nastavit topení, tak říkal, že mají roztomilýho psa, to mě nepřekvapuje, a že ty jejich dvě děti jsou taky hrozně roztomilý, tak nevím, jestli ho ráno při běhání nemajzla nějaká větev do hlavy, protože spojení "roztomilý děti" mně k němu dost nesedí. Ty děti mají tři a pět let, tak třeba bude mít Berunka na léto nějaký kámoše, uvidíme. V každém případě jsem tentokrát zvládla přejít všechny poznámky o tom, že stříhám čerty do oken místo abych uklízela kuchyň a podobné rady do zahrady, celkem v klidu, a šla dělat večeři, ani jsem to neokořenila práškem na mytí nádobí, mohla bych dávat kurzy v sebeovládání.
Na západě to vypadá na klid, se sousedkama se sestra s chotěm dokonce chystá na večeři do jedné americké restaurace, kde mají v neděli vždycky akci „Jezte, dokud vám to nepoleze ušima“, tak dieta zase v pdachu, ale za to usmíření a vyladění sousedských vztahů to jistě stojí.

Poslední velká událost na našem venkově je cesta k lékaři. Velitel vyrazil podruhé v životě k očnímu lékaři. Poprvé se odhodlal asi před dvěma roky a omdlel, když se k němu sestra přiblížila s papírkama na měření slz. Tentokrát to ustál a dostal brýle, takže je víceméně chromajzl, aspoň se tak tváří. Má na jednom oku čtvrt a na druhém půl dioptrie, ale já si neumím představit, co to je, jak šíííleně ho bolí hlava. Tím pádem předpokládám, že dneska budu manželských povinností zproštěna, páčto by na to asi ani neviděl nebo by mu mohla prasknout tím tlakem oční bulva.

Brýle jsou na cestě, maroda už nebaví skučet, možná bude pár dní klid. Byli jsme dokonce v Praze, velitel dostal v práci dva lupeny do cirkusu, tak šel s Berunkou, docela pohoda, ani jeden neměli žádnej výraznej zážitek, říkali: "Dobrý, máme to za sebou“. Já jsem zatím vyrazila po velkoměstě na vánoční nákupy, přihodila jsem si dvě halenky jen tak a po osmé večer už jsme byli doma. Druhý den jsme byli se známýma na huse v naší oblíbené vísce nedaleko, byla úža, Berunce nebylo moc dobře, tak jen uzobávala ode mě, jízda zpátky ji dorazila, tak se pozvracela, naštěstí do pytlíku, ale fest, takže doma ještě kus husího stehna vysmrkala do kapesníku z nosu. Ale už je zase veselá, čučí s řízkem v ruce na pohádku, velitel čučí s řízkem v ruce na druhou pohádku u pc, já kroužím kolem, rozhazuju řízky a připadám si jak v pohádce „Hrnečku vař“, vlastně „Pánvičko smaž“.

...............

Autor: Věra Mrhačová | úterý 9.2.2021 7:51 | karma článku: 11,49 | přečteno: 328x
  • Další články autora

Věra Mrhačová

75. Víno do zavařovačky a do kávy jar

Že hárá velitel, mě nepřekvapuje, jinak se snad ta jeho protivná povaha ani nedá vysvětlit, ale ta jeho psí princezna je nána, takhle na zimu, to si vážně nemohla vybrat líp.

28.12.2020 v 11:04 | Karma: 13,07 | Přečteno: 311x | Diskuse| Miniblogy

Věra Mrhačová

74. Pozdě, už jsem se jí dotkl já :-D

Dnešní ranní telefonát budeme muset odložit, pracovní nálada pod bodem mrazu, za chvilku mám "poradu" s obchoďákem, to jsem zvědavá, co zase vymysleli. Velkej šéf má mizernou náladu.

26.10.2020 v 17:42 | Karma: 13,71 | Přečteno: 340x | Diskuse| Miniblogy

Věra Mrhačová

73. Plno řečí, německých k tomu, a skutek utek

Taky jsem se rozhodla, že v budoucnu zkusím tolik nekňučet, protože jsem si uvědomila, že to moje permanentní stěžování je na vině, že já jsem u nás v rodině ta, na kterou se musí brát věčně ohledy. A to mám hlubší hlas než ty.

3.8.2020 v 17:32 | Karma: 12,35 | Přečteno: 269x | Diskuse| Miniblogy

Věra Mrhačová

72. „Mně nedáš?!“ - nálada je lehce nad nulou

„Sama nevím, proč to nemůžu poslouchat, asi že se vidím v nastaveném zrcadle, protože kdyby jsme obě, já a dotyčná, měly život pod kontrolou, tak nikdy se skopčákama neskončíme."

6.7.2020 v 12:47 | Karma: 11,56 | Přečteno: 244x | Diskuse| Miniblogy

Věra Mrhačová

71. Velitel má vzteklinu a já potřebuju ledviňák

Zatím všechno v pohodě, záda mě nebolí, kokos jen lehce, močák močí, dítě je v dobrém rozmaru, co víc si můžu přát. Snad jen nekontrolovaně žrát a hubnout, to by se mi fakt líbilo.

23.5.2020 v 13:23 | Karma: 9,96 | Přečteno: 164x | Diskuse| Miniblogy
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Rozhodnutí ANO neúčastnit se jednání nepovažuji za šťastné, řekl Pavel

29. dubna 2024  8:33

Prezident Petr Pavel bere na vědomí rozhodnutí opozičního hnutí ANO neúčastnit se jednání o...

Jak se chystá převrat. V Německu začíná proces s extremistickou skupinou

29. dubna 2024  7:35

V Německu v pondělí začíná první z procesů se členy extremistické skupiny Říšští občané, kteří čelí...

Bombardování Gazy si vyžádalo nejméně 13 obětí, Biden mluvil s Netanjahuem

29. dubna 2024  6:53

Izraelské bombardování tři domů ve městě Rafáh na jihu Pásma Gazy zabilo nejméně 13 lidí a zranilo...

Letní teploty ještě vydrží. Ochladí se až koncem týdne, kdy přijdou přeháňky

29. dubna 2024  6:33

Přímý přenos V neděli meteorologové zaznamenali letní den, teplota ve středočeské Tuhani vystoupala k 25,5...

Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!
Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!

30 uživatelů eMimina mělo možnost otestovat krém na nohy od Manufaktury z kolekce Louka. Pomohl vám na suchou a hrubou pokožku chodidel? Přečtěte...

  • Počet článků 77
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 440x
VYSOKÁ VESNICKÁ : nejen proto, že já sama jsem hodně vysoká a někdy hodně vesnická, ale i proto, že „studovat“ život na vesnici je někdy fakt vysoká.

Seznam rubrik