Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

16. V pátek třináctého netlačím

„Když u toho bude slečna sekretářka osobně, tak do zadku, a když tam nebude, tak do ramene“, pak se probral a opravil: „Vlastně obráceně“.

Dneska jsme s košíčky, nožíčky a dobrou náladou vyrazili do hlubokých lesů na václavky. Já houby sice hledat neumím, ale je jich jak naseto, tak jsme jich donesli nepočítaných. Velitel z nich každý rok připravuje slavnostní václavkový guláš, který umí jen on, a je to velká událost, do které mu nesmím kecat. Letos ale musel do hospody na fotbal, tak mi přípravu této nesmírně složité a odpovědné záležitosti se spoustou rad do zahrad svěřil a ač jsem se tím neřídila, guláš byl vynikající a byla jsem dokonce pochválená.

V neděli jsme byli, jak je v některých dobrých rodinách zvykem, na Velké pardubické. Sice jen v místní hospodě na televizi jako každý rok, ale atmosféra je skoro stejně napínavá a koní je tam po pár pivech taky dost.

Velitel se nezvykle těší do práce, říkal, že jim sekretářka zajistila očkování proti chřipce. Ptala jsem se, kam to dostane, tak se zasnil a povídá: „Když u toho bude slečna sekretářka osobně, tak do zadku, a když tam nebude, tak do ramene“, pak se probral a opravil: „Vlastně obráceně“. Doufám, že to bude pořádná koňská dávka.

Moje mateřské touhy jsou čím dál silnější stejně jako můj odpor k práci. Tudíž jsem se do toho opřela všema deseti a velitel celým jedním, protože já letos napíšu Ježíškovi o něco malého roztomilého a budu pěkně zklamaná, když nic nedonese.

Jinak jsme oba trochu nachlazení, zvlášť velitel je s tím nesmírně otravnej, pořád mi připomíná, že je chorý, leží na gauči s nahřátým gelovým pytlíkem na hlavě, na sobě deku, na stolečku vedle čaj, kávu, slivovici a med a občas tiše zakašle, aby mě informoval o průběhu své těžké nemoci. Taky má při ruce vedle ovladače na televizi tužku a poznámkový bloček, kam si dělá čárky, kolikrát jsem se na něj přišla podívat, jestli žije, a kolikrát jsem se podívat nepřišla. Těch druhých čárek je tam mnohem víc, i když mi není jasné, jakým pravidlem se to řídí. Přesto se jeho stav najednou natolik zlepšil, že jsme večer vyrazili na Tomb Reider. Lara Croft je velitelova oblíbená komiksová hrdinka, takže si to nemohl nechat ujít, a já zase musím vědět, co se nosí, říkal velitel, takže tam vlastně jdeme kvůli mně. V módě jsou opět přiléhavé kombinézy stříbrných barev, na každém stehně slušivá pistol těžkého kalibru a dlouhý cop. A když ti náhodou nepřátelé rozstřílí podmořský skůtr, tak si stačí rozříznout ruku, přilákat vlastní krví žraloka, dát mu jednu přes držku, chytit se ho za ploutev a on tě v panice vyveze nahoru k lodi, prostě hodnotný kus, který, kdo neviděl, neuvěří.

Ale velitel aspoň vypozoroval, jak správně mířit a proto dobré zprávy vespolek, vše proběhlo, jak mělo a mé mateřské touhy byly vyslyšeny. Nakonec nemusel přikládat ruku k dílu ani Ježíšek, velitel vše „zařídil“ sám a je na to patřičně hrdý. Musela jsem zůstat doma „bohužel“ hned od začátku, má nemocenská se díky různým zdravotním problémům protáhne přibližně do května, kdy plynule přejdu na mateřskou a předběžně třináctého někdy v létě by se nám měl narodit náš první potomek, pokud to ovšem není pátek, v pátek třináctého rozhodně netlačím. Velitel je ale najednou lehce v rozpacích, přemítá, že si ještě mohl pár let žít svůj spokojený staromládenecký život, se kterým teď bude asi konec. Taky jsme podle něj mohli adoptovat dvě šestnáctileté žabičky, když už teda trvám na dětech, dva roky si užít jejich náročnou výchovu (to si v jeho podání dovedu živě představit) a vypustit je do světa.

Náročné to asi vážně bude, jak ho tak poslouchám, ale já se těším.

.............

Autor: Věra Mrhačová | pátek 16.6.2017 20:39 | karma článku: 11,96 | přečteno: 334x
  • Další články autora

Věra Mrhačová

76. Jezte, dokud vám to nepoleze ušima

Dneska budu manželských povinností zproštěna, páčto by na to asi ani neviděl nebo by mu mohla prasknout tím tlakem oční bulva.

9.2.2021 v 7:51 | Karma: 11,49 | Přečteno: 328x | Diskuse| Miniblogy

Věra Mrhačová

75. Víno do zavařovačky a do kávy jar

Že hárá velitel, mě nepřekvapuje, jinak se snad ta jeho protivná povaha ani nedá vysvětlit, ale ta jeho psí princezna je nána, takhle na zimu, to si vážně nemohla vybrat líp.

28.12.2020 v 11:04 | Karma: 13,07 | Přečteno: 311x | Diskuse| Miniblogy

Věra Mrhačová

74. Pozdě, už jsem se jí dotkl já :-D

Dnešní ranní telefonát budeme muset odložit, pracovní nálada pod bodem mrazu, za chvilku mám "poradu" s obchoďákem, to jsem zvědavá, co zase vymysleli. Velkej šéf má mizernou náladu.

26.10.2020 v 17:42 | Karma: 13,71 | Přečteno: 340x | Diskuse| Miniblogy

Věra Mrhačová

73. Plno řečí, německých k tomu, a skutek utek

Taky jsem se rozhodla, že v budoucnu zkusím tolik nekňučet, protože jsem si uvědomila, že to moje permanentní stěžování je na vině, že já jsem u nás v rodině ta, na kterou se musí brát věčně ohledy. A to mám hlubší hlas než ty.

3.8.2020 v 17:32 | Karma: 12,35 | Přečteno: 269x | Diskuse| Miniblogy

Věra Mrhačová

72. „Mně nedáš?!“ - nálada je lehce nad nulou

„Sama nevím, proč to nemůžu poslouchat, asi že se vidím v nastaveném zrcadle, protože kdyby jsme obě, já a dotyčná, měly život pod kontrolou, tak nikdy se skopčákama neskončíme."

6.7.2020 v 12:47 | Karma: 11,56 | Přečteno: 244x | Diskuse| Miniblogy
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Nemít nohu nevadí. Hendikepovaní soutěží s „normály“, občas je i drtí

5. května 2024  14:05

Ty příběhy přináší téměř každý podobný závod a dá se očekávat, že je bude mít i právě skončený...

Americké chytré bomby na Ukrajině hloupnou. Na řešení se pracuje

5. května 2024  13:53

Americké vojenské letectvo podniká kroky proti ruskému rušení signálu GPS, které vážně ovlivnilo...

Cyklista vjel do křoví a hlavou narazil do stromu. Přilbu měl, přesto zemřel

5. května 2024  12:07,  aktualizováno  13:52

V sobotu v podvečer řešili jihomoravští policisté dvě dopravní nehody. Na Znojemsku naboural řidič...

Záchranka na maratonu ošetřila 13 běžců po kolapsu, do nemocnice nemusel žádný

5. května 2024  13:30

Záchranáři na Pražském mezinárodním maratonu ošetřili dosud 13 běžců, vesměs po kolapsu....

  • Počet článků 77
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 440x
VYSOKÁ VESNICKÁ : nejen proto, že já sama jsem hodně vysoká a někdy hodně vesnická, ale i proto, že „studovat“ život na vesnici je někdy fakt vysoká.

Seznam rubrik